De vierde arbeidsvoorwaarde nog niet op orde?

Special Forces HR helpt organisaties in vijf stappen bij het vormgeven van de belangrijkste arbeidsvoorwaarde van dit moment. De voorwaarde waar het welzijn, het welbevinden en de ambitie van de medewerker georganiseerd is. Voor het in kaart brengen, samenvoegen en realiseren van de vierde arbeidsvoorwaarde gebruiken we Design Thinking als middel, ontwikkeld door de universiteit van Stanford. Welk beeld heeft de organisatie voor ogen om onweerstaanbaar te worden? Dat leggen we vast in het HR-DNA, dit dient als basis om vanuit Effectuation vorm en inhoud te geven aan de HR-dromen en HR-ambities van de organisatie.

1. HR-DNA?

We komen echt goed kennismaken. We willen weten wat jullie drijfveren zijn, en dromen en wensen. En vooral waarin jullie vastlopen qua personeelswerving en HR-beleid. We komen een paar uur, altijd met z'n tweeën (of meer) en als resultaat krijgen jullie een heldere analyse van jullie unieke HR-DNA. Een soort SWOT maar dan gericht op HR. Het geeft inzicht en een eerlijk zelfbeeld.

2. Arbeidsmarkt

We doen een gedegen arbeidsmarktanalyse binnen jullie vakgebied of branche. We ontleden regionale verschillen en de nieuwste economische ontwikkelingen en komen met een lijstje met heel kansrijke preposities.

3. De 4V's

Met het HR-DNA en de arbeidsmarktanalyse kunnen we nog meer de diepte in. Want in deze fase zoeken we naar jullie unieke vierde arbeidsvoorwaarden. De extra's waarmee je echt onderscheid gaat maken in het boeien en binden maar ook bij de werving van de beste mensen. Daarvoor vragen we echtheid en kwetsbaarheid want daar zit de kracht om je echt te gaan onderscheiden: we ontwikkelen de 4V's (vier bijzondere onderscheidende prikkelende vierde arbeidsvoorwaarden) speciaal passend bij de mensen en wensen binnen jullie organisatie en vakgebied.

4. Doen!

Bij de 4V's geven we aan welke creatieve HR, communicatie en marketingmiddelen je snel toe kan passen om die filosofie, dat DNA over het voetlicht te brengen ter ondersteuning van je werving en selectie en je eigen mensen te boeien en te binden.

5. Validatie

Effectueren van de 4e arbeidsvoorwaarde. Wie doet wat op de beste manier?

Meer weten?

Voorbeelden

De vierde arbeidsvoorwaarde valt binnen de vrije ruimte van HR.  Voor iedere organisatie is de 4e uniek. Maar heeft altijd als doel om medewerkers te boeien, binden en vinden. Vaak zijn er al initiatieven en voorwaarden die vallen binnen de activiteiten om het het welzijn en welbevinden van medewerkers te optimaliseren. Om je een beetje op wegf te helpen volgen hier een aantal voorbeelden.

Feature one

Change the color to match your brand or vision, add your logo, choose the perfect layout, modify menu settings and more.

Feature two

Change the color to match your brand or vision, add your logo, choose the perfect layout, modify menu settings and more.

Feature three

Change the color to match your brand or vision, add your logo, choose the perfect layout, modify menu settings and more.

Feature four

Change the color to match your brand or vision, add your logo, choose the perfect layout, modify menu settings and more.

Feature five

Change the color to match your brand or vision, add your logo, choose the perfect layout, modify menu settings and more.

Feature six

Change the color to match your brand or vision, add your logo, choose the perfect layout, modify menu settings and more.

Feature seven

Change the color to match your brand or vision, add your logo, choose the perfect layout, modify menu settings and more.

Feature eight

Change the color to match your brand or vision, add your logo, choose the perfect layout, modify menu settings and more.

Click the button